ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۵۲۸۶
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با تاکید بر ضرورت حفظ و صیانت از نیروی کار تصریح کرد: از بعد نظارتی و ابزارهای قانونی نیز برای صیانت از نیروی کار استفاده خواهیم کرد.
سه‌شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹

به گزارش بازارکار، سیاوش آقاجانی در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار امسال رهبر انقلاب اسلامی "جهش تولید با مشارکت مردم" اظهار کرد: آنچه به عنوان تولید در این شعار یاد شده صرفا تولید محصول نیست و خدمات را نیز شامل آن می‌شود.

وی افزود: همه کارآفرینان، کارگران و  هرکس که ارزش افزوده‌ای ایجاد می‌کند به نوعی در مدار تولید است و مشمول شعار سال است.

آقاجانی با بیان اینکه همه ما باید برای افزایش مشارکت در راستای تحقق شعار امسال تلاش کنیم،ادامه داد: تکلیف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت از کارفرمایان، کارآفرینان، تولید کنندگان و کارگران است و آنان نیز موظفند وظایفشان را به نحو احسنت انجام دهند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان هفته کار و کارگر را بهانه برای ارج نهادن زحمات کارگران و کارفرمایان  دانست و گفت همه روزهای سال باید از زحمات کارگران و جامعه کار و تولید قدردانی شود.

وی اضافه کرد:  هفته کار و کارگر فرصت مناسبی برای امید آفرینی و ارائه گزارش عملکرد، برنامه‌ها و خدماتی است که برای جامعه کار تولید صورت گرفته، است. آقاجانی با تاکید بر ضرورت حفظ و صیانت از نیروی کار  تصریح کرد: در کنار آموزش مسائل ایمنی که در کشور نسبت به گذشته دو برابر شده است از بعد نظارتی و ابزارهای قانونی نیز برای صیانت از نیروی کار استفاده خواهیم کرد.

وی اضافه : بخشی از پرونده های ارسال شده به مراجع قضایی مربوط به عدم تشکیل شوراهای اسلامی کار،  بخشی در خصوص عدم رعایت طرح طبقه بندی مشاغل و تعدادی نیز در خصوص مسائل ایمنی  و صیانت از سلامتی کارگران بوده است.

وی با بیان اینکه حدود 16طرح طبقه بندی جدید در دو سال اخیر ایجاد شده است تصریح کرد: در صورتی که در سه چهار سال قبل از این دولت هیچ گونه طرح طبقه بندی‌ ایجاد نشده بود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، تعادل در بازار کار را مهم ترین روش صیانت از نیروی کار حتی نسبت به بازرسی و نظارت دانست و گفت: در بحث اشتغال توفیق های خوبی در این دولت اتفاق افتاده که مشخصه‌های آن را از سامانه های وزارت کار، آمارهای رسمی کشور در مرکز آمار و بهبود در واقعیت های بازار کار می‌توان دید.

وی با اشاره به این که استان گیلان از لحاظ بهبود وضعیت نرخ بیکاری و مشارکت اقتصادی در زمزه استان های برتر است گفت: میانگین نرخ آمار بیکاری کشور حدود دو درصد کاهش داشته در صورتی که در استان گیلان کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری را شاهد بودیم.

آقاجانی تعادل ایجاد شده در بازارکار در حفظ و صیانت از نیروی کار را بسیار موثر دانست و افزود: میزان چانه زنی کارگران در بحث دست مزد را امسال بیشتر از گذشته شاهد بوده و هستیم که ناشی از فرصت‌های شغلی متعددی است که در کشور به وجود آمده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان خواستار پوشش رسانه‌ها از  نشست‌هایی که در خصوص مطالبات جامعه کار و تولید برگزار می شود، نظیر نشست‌های سه جانبه گرایی شد و نقش رسانه ها را در بهتر شنیده شدن مطالبه جامعه کار و تولید موثر دانست.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که نقد و مطالبه گری حتما باید در جامعه باشد ولی در کنار نقد و مطالبه گری نگاه سرفرازانه به پیشرفت کشور داشته باشیم گفت: باید بستر مناسب و قانونی‌ برای مطالبه گری ایجاد کنیم و همه ما باید تلاش کنیم که از مرزهای قانونی عبور نکنیم.

فرهنگ سازی و ارزش کار و اشتغال باید جزء برنامه های متولیان کار و تولید استان باشد

سرهنگ پاسدار عباس اسکندری مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات نیز در این جلسه؛ هفته بسیج کارگران و کارخانجات (کاروگارکر) را فرصتی ارزشمند جهت قدر شناسی و تشکر از کارگران و ارزش دانستن برای نفس کار دانست و افزود: فرهنگ سازی و ارزش کار و اشتغال باید جزء برنامه های متولیان کار و تولید استان باشد و این نگاه قدر شناسانه و ارزش مدارانه روز به روز باید در جامعه کار و تولید تقویت شود.

 

ارسال نظرات